هد.کد یک، اولین تجربه برگزاری بوتکمپ حضوری کوتاه مدت (دو روزه) مدرسه پارت بود؛ دورهای فشرده که آذرماه ۱۴۰۳ با موضوع طراحی و توسعه وب و رویکرد کسبوکار متولد شد تا دانشآموزان علاقهمند به یادگیر، فرصتی واقعی برای تجربه کار تیمی، حل مسئله و رشد مهارتی در فضای حضوری داشته باشن.
در حالی که چالش آنلاین «کنگرو» این امکان رو فراهم کرده بود تا از سراسر کشور، میزبان دانشآموزان پرانگیزه باشیم، در بوتکمپهای حضوری بهدلیل محدودیت فضای آموزشی و الزام حفظ کیفیت یادگیری، فقط امکان پذیرش تعداد محدودی از شرکتکنندگان وجود داشت.
از اونجا که تعداد ثبتنامهای هر کدوم از بوتکمپهای حضوری ما بسیار بیشتر از ظرفیت فیزیکی محیط آموزشی ما هست، به همین علت ما ناچار به گزینش از بین ثبتنامکنندهها شدیم.
از ثبتنام تا پذیرش نهایی
ثبتنام هد.کد یک (۳۰ آبان ۱۴۰۳ الی ۰۹ آذر ۱۴۰۳)، با استقبال چشمگیری روبهرو شد:
- مجموعا ۳۵۱ دانشآموز ثبتنام کردن. (۲۳۶ دختر و ۱۱۵ پسر)
- از این میان، ۹۱ نفر به مرحله مصاحبه حضوری دعوت شدن. (۵۳ دختر و ۳۸ پسر)
فرآیند مصاحبه بهصورت دقیق و براساس شاخصهایی مثل انگیزه، تعهد، روحیه یادگیری و تعاملپذیری انجام شد. از میان داوطلبان مصاحبهشده، تیم اجرایی بهترینها رو (۲۴ دختر و ۲۴ پسر) برای شرکت دربوتکمپ حضوری هد.کد یک انتخاب کرد.

در هدکد یک، طی یک بوتکمپ حضوری دو روزه، دانشآموزان در مجموع:
۲۰ ساعت آموزش تخصصی
با حضور ۳ مدرس حرفهای
در قالب ۳ موضوع آموزشی متفاوت
در کنار کلاسها، فعالیتهای تیمی، حل مسئله، تمرینهای مهارتی و ارتباط منظم با منتورها و تیم اجرایی رو تجربه کردن.
سرفصلهای هد.کد یک
- مسیر شغلی در دنیای دیجیتال
- آشنایی با بوم مدل کسبوکار
- آشنایی با تولید محتوای دیجیتال
- بهینهسازی صفحه لینکدین
- وردپرس
- تفکیک تکنولوژیهای سمت کاربر و سرور
- مقدمات PHP
- مقدمهای بر Frameworkها
- مقدمهای بر CMSها
- راهاندازی Xampp – Local
- نصب وردپرس بر روی Local Server
- ساختار پستها و پیجها
- ساختار منو و مدیریت قالبها
- کاستومایزر و ویرایشگر قالب (قالبهای مدرن)
- تنظیمات اولیه VsCode برای وردپرس
- ساختار Header/Footer
- ساختار WP Template Hierarchy
- آشنایی با Tailwind
- پیادهسازی Header
- پیادهسازی Home
- پیادهسازی WordPress Loop
- آشنایی با ووکامرس
- ساختار قالب برای ووکامرس
- پیادهسازی لیست محصولات

معیارهای پذیرش در بوتکمپ هد.کد یک
- صحتسنجی اطلاعات فردی (به دلیل حضوری بودن بوتکمپ، دانشآموز باید ساکن مشهد باشه)
- انگیزهنامه
- رزومه
- مصاحبه
مدرسین هد.کد یک
- مهدی مهریزی (توسعه دهنده وب در مرکز مطالعات گروه نرمافزاری پارت)
- سینا صمدزاد اتحادی (راهبر تیم مرکز مطالعات پارت)
- مهدیه تاریخچی (دیجیتال مارکتر در مرکز مطالعات گروه نرمافزاری پارت)



پروژه نهایی هد.کد یک
- طراحی و توسعه وبسایت در زمینه فروش یک یا چند خدمت/محصول در قالب وردپرسی.
- تعریف خدمات/محصول ارایه داده شده بر پایه قیمت دلاری/یورویی و یا هر ارز دیگه غیر از تومان/ریال.
- نمایش قیمت در وبسایت به صورت زنده بر اساس نرخ تبدیل به تومان.
- بهروزرسانی نرخ تبدیل هر نیم ساعت یک بار از یک ارائهدهنده نرخ.
- پرداخت تنها ۲۰ درصد قیمت سبد خرید توسط کاربر.
- بدون نیاز به درگاه پرداخت واقعی، برای پرداخت، کاربر به یک صفحه هدایت بشه که در اون با زدن دکمه پرداخت، خرید انجام بشه.
بخشهای پروژه نهایی هدکد یک:
- قابلیت مشاهده وبسایت از طریق یک آدرس عمومی که روی پروفایل لینکدین هر نفر؛
- وجود دو محتوای مرتبط با موضوع انتخاب شده بر روی سایت.
- بوم مدل کسبوکار (Business Model Canvas) در قالب یک فایل یا نسحه چاپ شده.
- قالب آماده نصب روی وردپرس.
- انتشار کلیه مستندات پروژه از طریق GitLab.
- انتشار یک پست از تجربیات دانشآموزان در مسیر انجام پروژه (از حیث ذهنیت فنی و کسبوکار) با هدف پرسونال برندینگ در شبکه اجتماعی لینکدین.
نفرات برتر هد.کد یک
نفرات برتر کد دختران
- زینب هنرمند رتبه اول (انفرادی)
- کوثر کلاته عربی رتبه دوم (تیمی)
- زهرا حمیدی رتبه دوم (تیمی)
- مهسا پویش فر رتبه سوم (انفرادی)




نفرات برتر کد پسران
- امیرعلی قربانی رتبه اول (تیمی)
- سید امیرحسین فاطمی رتبه اول (تیمی)
- علی غنی زاده رتبه اول (تیمی)
- محمد طاها حسین زاده جامی رتبه دوم (تیمی)
- محمد جواد طالبیان رتبه دوم (تیمی)
- یوسف مومنی مقدم رتبه سوم (انفرادی)





برنامههای بعدی و آینده هد.کد
تجربه هد.کد یک، فراتر از انتظارات ما بود و حالا مطمئنتر از همیشه میدونیم که باید ادامهاش بدیم. بهزودی هد.کد دو ثبتنامش شروع میشه.
اگر علاقهمندین در دورههای بعدی هد.کد شرکت کنین، تنها کاری که لازمه انجام بدین اینه که مثل همیشه، با انگیزه، تمرکز و اشتیاق همراه ما باشین!
بهتون قول میدیم که یه روزی همتون رو تو پارت میبینیم؛ یا تو «هد.کد دو» یا تو کلی از بوتکمپهایی که در راه هستن …